SSG har fått utmärkelsen Trygg kundkontakt av organisation Kontakta. Utmärkelsen garanterar att SSG följer de etiska riktlinjer inom kundservice via telefon och digitala kanaler.

Organisationen Kontakta representerar företag och organisationer som dagligen arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. De företag som lever upp till Kontaktas etiska riktlinjer får märkningen Trygg kundkontakt. Märkningen delas ut årligen och är innebär att företaget följer de villkor ett medlemskap i Kontakta innebär. Nyligen har SSGs tjänstesupport fått utmärkelsen.

– Detta blev ett sätt att kvalitetssäkra avdelningen samt en stämpel på at vi har kvalitet på vår kundsupport, säger Joel Mårtensson gruppchef Tjänstesupport på SSG. Kvalitetsmärkningen omfattar bland annat god arbetsmiljö, schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal, att ärenden hanteras på ett professionellt och att kunden ska känna att den har fått ett bra bemötande.

– Varje år sker en revision, vilket innebär att vi inte kan luta oss tillbaka och tro att vi är säkra säger Joel Mårtensson. Vi har tidigare genom ett flertal undersökningar kunnat konstatera att SSGs kunder är nöjda och att det arbetats kontinuerligt för att säkerställa en hög kvalitet.