Fem tips för en bättre digital arbetsmiljö

Fem tips för en bättre digital arbetsmiljö

2017-05-16 | SSG, Arbetsmiljö

Hur skapar man en bättre digital arbetsmiljö? I senaste numret av WE får du fem tips!

Flera olika system, ständig uppkoppling och ett stort informationsflöde kan skapa störningar i arbetsmiljön hos många företag. I senaste WE, som bar temat "Den digitala människan", får du fem tips om hur du kan förbättra din digitala arbetsmiljö. Du får också läsa en intervju med Oscar Berg, digital verksamhetsdesigner och författare till ett antal böcker, bland annat "Collaborating in a Social Era".

  1. Utse en samordnare
    Ge någon ansvaret för att samordna arbetet med den digitala arbetsplatsen.
  2. Definiera uppdrag och vision
    Samordna det digitala kundmötet och den digitala användarupplevelsen mellan olika kanaler. Ge någon mandat att styra upp det.
  3. Fokusera på kontinuerlig tjänsteutveckling
    Rör er bort från stora IT-projekt som leder till massiva förändringar. Rör er istället i riktning mot mer kontinuerlig tjänsteutveckling med tydlig nytta för användarna.
  4. Ta tag i surdegarna
    Låt multidisciplinära team ta tag i surdegarna och förbättra tjänst för tjänst med metoder som verkligen säkerställer att de får med användarna och användarnas situation.
  5. Lär er av erfarenheterna
    Dra lärdom av utvecklingen av externa kommersiella tjänster. Jobba på samma sätt internt.

Läs senaste WE här.